Brev:
Nedtrapning af flasker - 10 mdr.
17. januar 2020
Alder:
10 mdr.
Nedtrapning af flasker - 10 mdr.
Hej Helen
Min søn bliver 11 måneder i slutningen af januar. Han får pt. en flaske på 210 ml + 7 skefulde MME når han bliver puttet kl. ca. 19 og en flaske på 210 m. + 7 skefulde MME igen når jeg går i seng ca. 22.30
Han spiser gode solide måltider hele dagen igennem. Morgenmad ca. 6.30, frugt inden han bliver puttet til formiddag ca. 2 timer efter han vågner. Frokost ca. kl. 11.30 - og nogle gange lidt frugt igen inden han bliver puttet til eftermiddag. Han får en halv bolle når han vågner og spiser aftensmad kl. ca. 17.30 med familiens mad og får så en flaske kl. 18.30/19 når han kommer i seng. Han får vand til alle måltider.
Hvor længe har han brug for flasken kl. 22.30? Og hvordan skal jeg skære den væk når den skal det? Skal jeg langsomt lave flasken mindre med indholdet? Eller er det bare kold tyrker fra den ene dag til den næste? Han vågner stort set selv hver dag på dette tidspunkt, og er pt. svær/umulig at få til at sove uden han får sin flaske...
Jeg har svært ved at vurdere om det skyldes en vane at han vågner fordi han nærmest altid har fået mad her (han blev ammet til han var ca. 8 måneder - så begyndte han at afvise brystet og vi gik herefter over til flaskerne, som fungerer rigtig fint), eller om det reelt er fordi han er sulten - men tænker stadig, at når han tømmer så stor en flaske, så må knægten jo være sulten...??
Med venlig hilsen
Lene